zondag, januari 28, 2007

Afrika

In Merelbeke vond ik nog eens een mooi, echt, afrikaans stuk, aan een betaalbare prijs. Er lagen er nog, maar bij de meeste twijfelde ik aan de echtheid, de originaliteit. Ik probeer te kijken om autentiek werk te vinden, en geen toeristische prullen. Het hoeft daarom niet altijd oud te zijn, maar het moet autentiek en mooi gesneden zijn.
Het beeld dat ik nu kocht vind je in heel wat werken over afrikaanse kunst, vandaar dat je echt moet opletten. Er lagen twee zo'n stukken, maar de andere miste net dat tikkeltje...
Ook kocht ik weer een mooie hanger voor mama. Een leuk stukje met amethyst in.

Ik heb nog geen alarmseinen gekregen van of over tante... Wellicht lukken we er in met de huidige medicatie de toestand enigszins te stabiliseren... Ze zit nog wel voortdurend te hijgen, maar ze kan toch weer aan tafel zitten en wat TV kijken... Houen zo !

Het weer is niet echt slecht te noemen, maar het is maar grijs en de lucht ziet er wat mistig uit. Ook voelt het niet echt lekker als je buiten bent. Als het juist is wat ze zeggen dat dit grotendeels veroorzaakt wordt door stof, dan is het toch wel erg aan het worden....Ik denk dat het normale stof stilaan in de minderheid komt, en dat de rook (van alle bronnen) toch wel sterk de overhand begint te nemen... Normaal is zeezout de stof die het meest aanwezig is...en dat in héél europa !, dus niet alleen hier in de lage landen... (Bron: jongens en wetenschap)

In mijn vortuintje staat een camelia met knoppen die bijna open staan, nu heeft de vorst toch voor bruine randjes gezorgd.. Hopelijk komen ze nog open. Zoals je weet behoren camelia's tot mijn meest favoriete bloemen.Nu ja, wat heet favoret, ik ben nu eenmaal gek op bloemen. Wellicht daardoor dat voor mij de mooiste reis die ik ook deed Madeira* is...meten sterretje !
Dat is dan ook het bloemeneiland. Ook de temperatuur bevalt mij daar het best ! Eeuwige lente !

Op de rommelmarkt zag ik ook een mooi beeldje in been (ivoor zei de man)... Het was heel oud, en duidelijk een beeldje die veel in de handen was geweest. Je kent dat wel, alle uitsteeksels zijn glad en afgerond door de slijtage. Wellicht zal dit dus ooit een soort talisman of amulet geweest zijn. De prijs was echter veel te hoog.

De buur van tante, die voor haar eten zorgt, heeft ook eenvisvijver, en daarin zitten honderden blauwbandgrondels... Ik heb ze moeten opzoeken, want die vis was voor mij totaal onbekend. Ik ga er krijgen voor in mijn vijver, en hopelijk kweken ze hier evengoed als bij hem. Het is niet alle een mooi, maar ook een nuttig visje (kuiser) bovendien is het een ideaal visje om te snoeken. Dus Luc zal ook wel interesse hebben als de kweek lukt ! Hij gaat wel eens snoeken.

Voila, dat was het weer voor vandaag...tot de volgende ?

Geen opmerkingen: