dinsdag, december 26, 2006

Wunderbar,wunderbar

't Is weer voorbij, het echte gezellige familiefeest...zonder een hapering, met alleen blije gezichten, en overheerlijk eten en (duitse) wijnen...
Het leukste was het klassieke lotjes trekken voor de pakjes... De oudste was nog het meest betikketakt om te mogen trekken...En het leukste was Kimberly die als enige zoooo lang zonder pakje bleef staan.... Iedereen was tevreden met wat ze kregen, en iedereen was in opperste beste stemming...'t Is weer voorbij...

Ik ben gelukkig... Telkens weer heb ik schrik dat er breuken zouden ontstaan, breuken waarvan we weten en zien hoe moeilijk die nog te lijmen zijn. Gelukkig is er maar één dominante figuur, en gelukkig aanvaard iedereen die dominantie als een gekend en aanvaardbaar gegeven, zonder dat er ook maar een reactie op is. Men weet, men kent en aanvaard, en alles kabbelt zachtjes zonder ook maar één hapering. Gelukkig... en gelukkig dat ik zonder moeite mijn dominante rol heb kunnen opbergen, ziekte en de daaruit voortvloeiende onmacht heeft ook een positieve kant (Misschien nog wel meer, zonder dat we het beseffen)...

De moeders zullen wellicht het minst happy zijn, heel wat van de cadeautjes voor de kinderen gingen in de richting van het aanmoedigen van de creativiteit...dus aan het heerlijk vuil maken...Creatieve kinderen hebben heeft ook zijn nadelen. Maar je kunt niet geloven hoe rijk ik mij voel met tekenende, schilderende, boetserende kleinkinderen... Allemaal kleine goden, bezig met het scheppen van hun eigen wereld...Heerlijk !

Het weer blijft vuil en grijs... En gisteren was ik niet lichtjes gestoord, het was hier echt mistig, maar toen Veerle hier toekwam bleek het in Oudenaarde (beneden de berg) helder klaar weer te zijn. Ik hoop dat het voor jullie ook zo was, maar hier was en is het vuil mistig weer. Blijkbaar heerst er hier een microklimaat...en is de veelgeprezen berg-lucht hier niet van toepassing ('t zal hier nog niet hoog genoeg zijn zeker ???)

Op de tv beginnen ze aan de jaarlijkse terugblik... En geen zender die eens de moeite doet om ook eens een overzicht te maken van positieve gebeurtenissen en positieve mensen... Neen, er rap nog eens van profiteren om iedereen nog eens onder te dompelen in bloed, honger, wapens, haat, drugs, rampen en oorlog... Sjongejonge, wat was het weer een rot-jaar ! Bahneen begot, er zijn ook heel wat goede dingen gebeurd, gelukkige momenten geweest, positieve mensen en daden... Breng eens de goed-nieuws show, de hoogtepunten en gewoon de leuke momenten uit jou voorbije jaar... voor mij ? och, nog eens een karper, maar nu met een foto die heerlijke reacties uitlokte...en die mij nog eens doet grijnzen, en zoveel dingen meer... Niet belangrijk zegt u? Moet dat dan ? Voor mij niet, geef mij maar een jaar hartstikkevol gestopt met allerlei heel kleine glimlachjes...dan was het een REUZE-jaar, of niet soms ? Kijk, dat zou nu eens de mooiste wens zijn die ik voor u allen zou kunnen bedenken...een heel jaar vol glimlachjes, vol geluk, vol tevredenheid...

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: