donderdag, december 28, 2006

vandaag : geen weer !

...dus klap ik er ook niet van, na !

Ik heb al één van de nieuwste cd's van Helmuth Klotti beluisterd, en ik moet zeggen: die man heeft lef !! Hij zingt daar een duet met Isabelle A, en da kind zingt véél mooier dan hij zelf ! Ik hoop dat er op de tweede cd nog van die duetten staan, en zelfs nog liever zonder klotti, maar dat zal wel niet kunnen zeker op zijne cd ?

Ik wist begot niet da Isabelleke zo schoon kon zingen!

Ik ben bezig aan een pyrorafie van een stukje heggerank met een winterkoninkje...tot op heden valt het wreed goed mee, Anny zegt dat ze dat veel liever ziet dan "ol die huizekotjes"... En ik doe nog zo mijn best op al die oude stadsgezichten... Ik zit te broeden op een heel ander soort van pyrografie, ik laat het u wel weten als het ei is uitgbroed. Van eieren gesproken, we vergaan hier in de eieren... En zonder dat we bijkomende verlichting geven (Wat volgens Luc (courgettes) onontbeerlijk is om in de winter eieren te hebben...) Jammer dat eieren niet passen in een chinese fondue...maar rauwe eieren in de soep gieten is ook niets hé ? Misschien zouden we kunnen doen zoals ik ooit eens in Oostenrijk opgeschept kreeg? Daar kregen we een heldere soep (consommé zei ons moeder), met daarin een bal, een reuzebal, van een grootte die wij nooit ofte nooit in de soep zouden durven leggen. Vermits zo'n joekel van een bal zelfs niet op je lepel kon, 'k laat varen in mijn klein lieftallig mondje, figgelde ik die gehaktbal in stukjes, en oh wonder, daar zat een hardgekookt ei in ! 't Was nog lekker ook...

Toen we, Anny en ik, onze wandel-reizen deden, zochten we altijd dingen te eten die typisch waren voor de streek. Ik heb niets dan aangename ervaringen gehad, maar je moet Anny niet meer spreken van gevulde schapenmagen... (Ik vond ze niet slecht). Je moet Any ook niet spreken van de schotse breakfast, waar je op je nuchter maag gebakken bloedworst met gebakken patatjes voorgeschoteld krijgt, of een heerlijke forel gebakken in goeie boter, of een kipper, of een hele berg versgebakken spek met eieren... Je krijgt dan ook nog bij alles heerlijke warme toast, met goeie boter (Cholesterol is daar wellicht nog niet uitgevonden om de mensen te pesten)
Toen wij daar rondliepen met onze rugzak was er daar een werkloosheid van 70 %...je leest goed, zeventig percent ! We hadden er een gesprek met Ian, die enkele huizen verhuurde...Hij had er geen één meer die nog huispacht kon betalen...Ian liet ze gratis wonen zolang ze werkloos waren, op voorwaarde dat ze de woning goed onderhielden...
Ik heb daar ook de werkloosheidsdienst bezocht (Anny verklaarde mij zot) en kreeg er pakken documentatie mee, die hier dan aan het stc bezorgd werd, en die mannen verstonden er niets van toen ik vertelde dat in het stc, werkgevers, vakbonden en ambtenaren van de werkloosheid samen werkten aan oplossingen........En wij maar klagen ! Als je een Schot koleirig wilde zien, dan moest je alleen Thatcher noemen...vuurwerk gegarandeerd ! Ik denk niet dat The Iron Lady daar veilig op straat zou kunnen lopen !
Weet je dat papier (de documentatie) in een rugzak heel zwaar doorweegt ?

God, wat waren dat mooie dagen, zo helemaal alleen in de prachtige natuur...Schotland is prachtig, zeker als je zoals wij alle dagen in zonnig weer kunt wandelen...Dju, 'k ben toch over 't weer bezig...

'k ga stoppen...tot de volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

HOI
eieren daar kun je eiersla of eikessla van maken mat een beetje mosterd peper zout paprika curry poeder mayonise en the secret ingredient worchestershiresaus
ik hoop dat het juist is geschreven

ook lekker is een gekookt ei in de bloem rollen daar gehakt , dat goed gekruid is, ronddoen
de bal in het paneermeel rollen en frituren
op te dienen met lekkere tomatensaus en gekookte patatjes
luxemburgse patatjes
aardappelen koken in kleinere stukjes snijden
als ze afgegoten en niet afgekoeld zijn peperen en zouten daar versgesneden ajuin mayonaise en geprakte gekookte eieren

en anders stuurt ge ze met de post naar ons

grtjs mieke