zondag, november 05, 2006

Leven of dood ???

Ik ben van de trap gevallen.
Van helemaal boven, ik haperde aan het tapijt, sloeg voorover, en zag nog net de tegenoverliggende muur op mij afkomen.
Dan werd ik ???wakker ??? Of lig ik nu in een coma, en droom ik dat ik gewoon voortleef en droom ik dat ik nu dit aan 't bloggen ben?
Of is dit de dood ? Dan is er niets aan ! Noch in de positieve, noch in de negatieve zin...Alles lijkt gewoon verder te gaan. Met dezelfde pijn en dezelfde dagdagelijkse dingen, of ben ik in de hel ? Dan ben ik al jaaaaren in de hel, want alles lijkt gewoon.
Of heb ik toch gewoon gedroomd dat ik van de trap ben gevallen?
en hoe kan ik dat nu weten... Als ik u vraag of je dit nu echt leest, dan zijn er twee mogelijkheden, je antwoord ja, maar dat zegt eigenlijk niets, dat kan gewoon onderdeel zijn van mijn droom, of van mijn coma, of van de dood ?? Je antwoord neen, en dat kan ook niet, want dan heb je mijn vraag nieteens kunnen lezen, en kun je dus niet antwoorden, tenzij met een leugen, je antwoord niet, maar dat zegt ook al niets...

Heb jij ook al zo'n droom gehad, dat je eigenlijk niet wist of het een droom was of niet ?

Gek hé? Ik spot er wat mee, maar toch is er iets in mij die nog ergens in die droom hangt...

De menselijke geest. Wonder iets...

Ik heb weer een boek gekocht van Aspe. Cecile zal weer vloeken, zij kocht (en kreeg zo'n boeken toen ze in de kliniek lag), en ze weet dus verdomd goed wat zo'n Aspe kost...Ik koop die aan één of twee euro. Op de "rommel"markt... Al hoewel dit dan duidelijk geen rommel is...Ik heb nu al 3 boeken van Aspe, op die manier verkregen... ook van Jef Geeraerts kocht ik zo al wat van zijn thrillers. Dit zijn recente boeken, die nu nog altijd te koop liggen in de winkel.
Met strips is het nog erger, het lijkt onmogelijk, maar één week na het verschijnen van een nieuw stripalbum kun je het al vinden op de markt. Blijkbaar bestaan er mensen die een strip kopen, één maal lezen en terug verkopen voor een appel en, neen, voor een appel alleen.
Gekke wezens de mensen, om Obelix te parafraseren.
Allee, ik ben er mee weg
tot de volgende...
tenzij...
Ik toch niet droomde.....
en nu langzaam uitdoof ....

1 opmerking:

Anoniem zei

toontje, doe verdomme toch dat tapijt weg
dat is voor niets nodig.
dat is zacht, vangt stof op is moeilijk te onderhouden en ge kunt u daar aan verstuiken. ik weet waarover ge klapt.
terug naar de natuur met een koude vloer waar je met je blote voeten oploopt en je wakker bent als je beneden bent.
alhoewel als jij bij ons binnen-komt dan zie je een tapijt van van onder tot gans van boven.
en als ik klap over wegdoen dat word ik eraan herinnerd dat ik het was die vond dat dat chique stond
als straf mag ik het wel 1 keer per jaar stofzuigen...(maal...)

leuk dat je strip en boeken kunt kopen voor een appel en een ei.
wist ik niet.

mocht je handleiding voor ecologische voeding van velt tegekomen van diana lauwwers drukkerij roels borgerhout antwerpen dan ben ik geintresseerd
ik vond het nog niet in de sleghte
groeten en wees voorzichtig.

luc