woensdag, november 01, 2006

feestdag??

Ik kreeg een vriendelijk mailtje van mijn zus, om mij een zalige hoogdag te wensen...Ik wens dat uiteraard ook aan u allen, beste lezers, maar het met mij toch van 't hart, dat dit voor mij en wellicht voor velen, helemaal geen "zalige" dag is...
Het weer huilt met mij en vele anderen mee.

Nu en dan piept de zon door de grote grijze wolken, en soms zie je dan her of der een stuk regenboog. Zo krijg je, ook bij regenweer, nog eens wat kleur in de natuur. Van morgen zijn we o.a. ook naar de rommelmarkt geweest. Ik zag er een serie prenten, bestaande uit hele oude fot's en tekeningen, liggen, een soort reportage van de eerste wereldoorlog. Germain Bonte moest dat gezien hebben...hij die alles daarover verzamelt, zou zeker gewatertand hebben...maar 't was niet voor niets ! men vroeg 150 euro's voor de ganse reeks. Natuurlijk kan men daarover nog wel praten, maar toch...
Anny heeft er twee broeken gekocht bij zo'n Indiƫr die daar ook stond. Zij draagt doodgraag zo'n broeken in van die rek-stof, en daar waren die te vinden in een mooi model en van de juiste stof en kleur. Daar wij alletwee een broertje dood hebben aan winkelen, was ze blij haar goesting te vinden en dan nog aan zeer goedkope prijs. Nu nog eens uitkijken voor een heel mooie voor als we eens weggaan, maar ja, veel gaan we niet weg...
Het was, zo als verwacht geen grote markt, op zo'n dagen zijn er minder kramers, maar er was verschrikkelijk veel volk ! Het was een ramp om ergens een parking te vinden.

Ik ben toch al begonnen met het lezen van Bakelandt... Ik ben dus (weer eens) aan twee boeken gelijktijdig bezig. Die ene boek is bijna uit, en zit alle volop in de ontwikkeling van de plot van het verhaal. Het was, zoals gezegd, een heel mooi, maar behoorlijk moeilijk boek.

Allee, ik ben er weer mee weg,
tot volgende ?

1 opmerking:

Anoniem zei

toontje,
zeg teghen annie dat een van de grote boosdoeners van ons gewicht die rekbroeken zijn.
vroeger moest ge een knoop open zetten als je te veel geeten had en als je ze niet dicht kreeg wxist je dat er een foutje was en dus ging je op dat eigenste moment wat minderen.
nu met die rekbroeken snokken we eens en ze is toch toe.
dat spant niet meer zoals het moet en we geven maar gas
en komen bij...
maatr wie ben ik om daarover te klagen. ik draa er ook zo'n en het resultaat zie ik ieder dag in de spiegel...
lang leven de ouderwetse broeken waar een paard aan trok als het op den draad hing ( herinner je je nog die reklame?) en wqaar luie wijvenknopen aan stonden.
die gabven egeen cm toe en konden je zo afbinden dat je geen honger mer had...

so long
luc