woensdag, oktober 04, 2006

weer geen weer

On-weer...Je ziet, zelfs onze verre voorvaders die het woord onweer creëerden vonden al dat dat eigenlijk géén weer was! Een gebrek aan weer ! Iets waarover je beter niet kunt praten dan wel, omdat er over praten onvermijdelijk een klaaglied, een jeremiade wordt. Dus beter meteen zeggen géén weer, on-weer...
Wel waren onze verre ancêtres nog optimistisch, ze zegden dat alleen bij donder en bliksem. Tegenwoordig zeggen wij veel vlugger dat het geen weer is...Maar ja, nu zijn we niet meer bang, bij Toetatis, dat de hemel naar beneden valt...In tegendeel, zelfs nu wij weten dat er grote gaten inzitten, blijft hij nog hangen (ozonlaag voor diegenen die even de draad kwijt raakten).
Alleen, ik heb de indruk dat er een veel nattere hemel is dan vroeger, en dan moet het uiteraard wel regenen op ons bolleke, je zou toch niet willen dat de engelen staan te dweilen met de kraan open? Of dat God de vader daar met zijn voeten op zijn troon zit te roepen en te bulderen? Of dat de wijnkelder van de hemel onderloopt, en wij dus ook later niet meer zullen genieten van wijn maar van ...........water ?
Nu, voor het ogenblik zie ik een blauw stukje hemel, met rondom grote grijze grauwe vlakken...Wellicht kijk ik nu naar het stukje dat de engelen al hebben drooggedweild, ofwel naar het putje langswaar ze seffens hunne dweil zullen in uitwringen???
De militaire troepsoldaten van 't leger te Munte vertellen dat het na 17 uur zal beteren, in plaats van showers krijgen we dan few showers... Waarom klappen die kemels daar eigenlijk altijd engels...Wellicht een beetje verwarring tussen engels en engelen??? Nee zunne manneke, hier boven ons koppeke klappen de engelen geen engels, wel een soortement potjeslatijn, tenzij ze ons blaaskens hebben wijsgemaakt... Iets verder naar den oost praten de engelen zelfs alleen nog arabisch, en dragen ceintuurkes met staven dynamiet...Daar regent het nooit of te nooit, tenzij bommen en granaten... Wel hebben ze hoeri's, leuke maagden, ter beschikking van wie in die hemel raakt. Waarschijnlijk staat daar ook ergens een fabriekske, want waar zouden ze al die maagden anders blijven vandaan halen??? Tenzij dat natuurlijk allemaal gewijde maagden zijn, want die blijven altijd maagd, wat er ook gebeurt...
Ja, nu loop ik alle kans in geen van die twee hemelen te geraken zeker ? Heeft er iemand een tip over nog een ander hemel...Kan ik mij nog vlug bekeren...
Kijk, dat is nu een van de verschillen, wij mogen daar nog eens om lachen, en dat is niet in alle geloven toegelaten... Nochtans, je zou denken dat lachen een toestand van geluk is???of niet ???en zo ja, kun jij je voorstellen dat je het eeuwige geluk kunt verdienen zonder hier beneden eens te mogen oefenen in geluk???
Buiten in mijne bovenkamer gaat alles nog redelijk wel hoor... Ik denk dat dat komt van al die pillen die ik pak, ik heb ze eens geteld, 25 ! en dan hou ik nog geen rekening met het feit dat de dokter van de pijnkliniek, omdat ik niet te veel pillen zou moeten slikken (???) er drie doet in elkaar kloppen en dan in één capsule stopt... Anders komt mijn telling uit op 31... Ja tot op heden verwerkt mijn lever en mijn nieren dat nog allemaal...mijn maag, slokdarm en maaguitgang heeft wel al ne keer volgestaan met zweren, maar daarom hebben ze mij andere pillen gegeven...Het enige voordeel was dat ik geen maagpijn voel...Ik zag het alleen aan mijne str...dat ik stillekes bezig was van binnen te bloeden. Nu heb ik de aangename taak, om telkens ik naar de grote wc ga (eigenlijk heb ik maar één model van wc in huis...)ik ook de kleur van mijn afvalprodukt moet bestuderen, of dat soms niet te zwart wordt, want dat is het teken van inwendige bloeding....
Sjongesjongesjonge...het leven is leuk !
Gisteren hebben ze nog eens de al doodliggende patatten voor mijn deur bespoten??? Wellicht hadden ze nog wat over ?
De maîs naast mijn deur is al weg, dus binnenkort komen de ratten... Maar de provinciale rattenbestrijdingsdienst Rato is al eens komen zien, en ze komen bakken zetten aan mijn kiekeskot...Hopelijk kunnen we zo die olijke beesten buiten den hof houden. Vorig jaar hebben ze een vijftal van mijn kiekens letterlijk opgefret ! De stinkerds !
Een geluk dat mij wederhelft niet bang is van die beesten, ik ken er andere...
Allee, ik stop er mee...althans voor vandaag...
Tot morgen of zo?

Geen opmerkingen: