zondag, oktober 08, 2006

ik kon het weer niet laten...

...vanmorgen in het stemlokaal...Ik gaf mijn oproepingsbrief en zei er bij dat ik mijn diefstalkaartje nog moest uithalen. Vragende gezichten...Ik haalde dat kleine, stomme nieuwe identiteitskaartje uit, en zei, ik had er een gekocht met waarborg tot oktober 2010, en plots moest ik nu een nieuw gaan halen...Moest uwen huisbaas u twee keer voor dezelfde periode doen betalen, je zou nog al iets horen zeker ?
Heel de tafel grinnikte en knikte...
En weten dat we nu al zitten te wachten op de volgende contractbreuk, want er is al een wet voor de invoering van een europees indentiteitsbewijs goedgekeurd in europa... Met wat geluk betalen we dus drie keer voor dezelfde periode!
Anny zegt dan dat ik mij daar allemaal niet dik moet in maken, maar ik kan het niet laten, 't is sterker dan mijneigensichselves...
Ik ben nog nooit zo rap terug thuisgeweest van de kiezinge als nu, er was geen kat voor ons, we mochten direct binnen en er waren zelfs nog lege piskotjes ook om in alle rust en heel gewetensvol uwen burgerplicht te vervuilen...
Dan naar de rommelmarkt...Eilaas, driewerf eilaas ! Daar de deelnemende rommelmarkters niet op de dag van de verkiezing op tijds hun winkel kunnen uitstallen...Uitgesteld tot volgende week. Gelukkig was het niet ver... Zo heb ik dus vandaag maar een keer midden de brol kunnen staan...
Eén ding viel nog mee, je kon deze keer je kiesbrief in de volle breedte op je "tafeltje" leggen. Je moest wel nog omhoog en/of omlaag schuiven om te kiezen, maar 't was een luxe, vergeleken bij de laatste nationale kiezinge...Dan wist je begot niet hoe je je moest draaien en keren om het juiste en gewenste stuk voor je op dat minieme tafeltje te krijgen. Wellicht had iedereen daar verschrikkelijk last mee, want je moest, om niet buiten het bolletje te kleuren, nog terzelfdertijd je kotje vasthouden ook, want dat schudde voortdurend in alle richtingen heen en weer...
Als je dan nog een andere bril moet opzetten ook, dan is sukzeven gegarandeerd..
Afin, 'k sluiten,
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: