woensdag, oktober 18, 2006

dom dommer domst leuk leuker leukst















Lijken die titelwoorden je gek? Mij ook, maar dan ben ik de gek !
Vanmorgen haast je, haast je naar Gent naar de pijnkliniek, files, geen parking, 4 keer de ronde van het uz en dan nog ergens mijn auto gezet waar het in feite niet echt mocht, om toch nog tijdig te zijn bij de kassa...er zijn er nog 34 voor u...juist op tijd bij de dienst pijnkliniek...en dan horen dat je pas morgen verwacht wordt...om dood te vallen. Morgen nog eens naar Gent ...
Dus dom in de titel is al opgelost !
Nu nog leuk...
Gisteren weest vissen, 't was heerlijk goed weer, maar toch al niet te warm.
Ik had pas ingelegd toen mijn dobber plots, heel rustig, de dieperik in schoot. Aanslaan, en meteen plooide mijn hengel bijna helemaal dubbel...Een karper! denk je dan, en je weet dat hij 99 kansen op 100 met je onderlijntje weg is, en in 't slechtste geval met gans je lijn... Maar het ongelooflijke gebeurde, ik kon hem houden, ik moest wel heel voorzichtig zijn en heel lang de vis moe maken, en ik had geluk dat de plompbladeren al afgestorven zijn en de karper dus niet je draad vastzet in de planten...en na minutenlang vechten en bijhalen, weer wat laten gaan, weer bij halen, zagen we DE karper, een beest dat normaliter niet te vangen was met een vaste lijn! Ik werd zo mogelijk nog voorzichtiger, en Luc stond met het schepnet bij me, goede raad te geven en minstens even gespannen als ik...en het lukte, we kregen hem er uit ! Een karper van net 5 kgr....Met de vaste lijn ! Je moet weten dat de sterke bovenlijn maximum 3,6 kgr draagt, en het onderlijntje 1,9 kgr... en daarmee een karper van 5 kg vangen aan een vaste lijn, waarbij je veel minder speling hebt dan met een molen...
EN !!!! Ik had mijn fototoestel mee, dus er zijn bewijzen !
Voor de rest was het een erbarmelijke visdag...Luc ving in de ganse namiddag welgeteld 2 kleine bliekjes, en ik ving nog 1 baars van 20 à 25 cm, een kleine blei en 3 kleine bliekjes...flauw dus. We spraken al een kwartier voor 5 uur van opkramen, en Luc trok met de lege colaflesjes naar de vuilnisbak. Net op dat moment begon plots mijn molen te "zoeven", mijn werphengel danste!een karper ! En ja hoor, na twee beten die op niets uitdraaiden, hing er nu toch een aan de lijn. Ik voelde meteen dat het ofwel een hele brave was, ofwel geen hele grote. Het bleek een mooie spiegelkarper van een goede 3 kgr. Ook daarvan zijn er meerdere foto's. Ik toon de spiegelkarper aan u op de foto (rechts) met het vergezicht op de vijver en het kasteel, de grote karper op de andere foto.
Allee, eindelijk ook eens plezant nieuws !
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: