vrijdag, oktober 13, 2006

dadizele

Ik heb afgesproken met Luc (van de vissen en de tomaten) om eens samen met hem en Cecile naar Dadizele te gaan. We bezoeken er dan floralux, gaan dat eens lekker tafelen en in de namiddag dan nog een bezoekje aan Dupont Zoo, een reuze grote dierenwinkel.
In Floralux gaan wij weer een mooi bloemstukje in zijde halen voor op het graf van onze Koen. Groot mag het niet zijn, want er is bijna geen plaats om iets te zetten. In de zomer staat er altijd een levend bloempje, en met allerzielen een kunstbloem tot in het voorjaar.
In de dierenwinkel kopen wij een reeks verschillende soorten papegaaivoeder voor onze Jacko. We mengen die en hopen op die manier een volwaardige voeding te bieden (we geven ook nog iedere dag wat fruit - meestal het klokhuis van mijn dagelijkse appel )
Het gaat dus meer om de uitstap dan om de noodzaak. Heerlijk genieten van de compagnie en van het etentje...
Maandag zal er dus wellicht geen blog zijn....
Ik heb gisteren getelefoneerd naar de pijnkliniek, en ik mag die portugese pillen laten. Ik had er al enkele dagen de schijterij van, en bovendien ook nog eens maagpijn (Ik begrijp het niet goed, met al de maagzweren die ik eertijds had, voelde ik niets...wat voelde ik dan nu ?????) Bovendien deden die pillen me niets, buiten zeer aan mijn maag. De dokter beloofde mij nog een andere soort... Ik begin mij toch stillekes een wandelende apotheek te voelen... Ik kan niet zeggen dat hij mij niet heeft geholpen, dan lieg ik, maar eigenlijk is het enige wat we bereikt hebben, het feit dat de pijn niet meer overgaat in een ontsteking, en zich vastzet. Dat is uiteraard een reuzegroot winstpunt, maar feitelijk blijft mijn situatie ongewijzigd...Ik kan niets doen zonder dat de pijn toeslaat... en mij verder (wat ik dan ook bezig was) verhinderen voort te doen.
Enfin, blijkbaar heeft hij dus nog niet al zijn kruit verschoten, en zullen wij "lankmoedig" ons verder onderwerpen aan medische experimenten...
Het weer is nu goed ! 't zonnetje schijnt ! maar de dagen zijn maar 11 uren meer lang, en het daglicht is er maar 9,2 uur meer...
Gistern werden de kinderen van Bart en Els, onze Ewoud en Lieselotte hier afgeleverd. Els heeft geprobeerd stokbrood te eten, en één van haar bovenste snijtanden was rats afgebroken tot in het tandvlees, en een tweed was gekraakt...(Ik vraag mij af welk stokbrood, of welke tanden dat zijn ?????)
Het kan gerepareerd worden...ofwel met twee valse tanden op een plaque (in 't vlaams een vals gebitje) aan de volle kostprijs...of stiften, aan een onbetaalbare prijs...In ieder geval, het worden héél dure tanden... Ik ben gelukkig dat het gebitje van Anny er pas gekomen is na de leeftijd waarop dat mag van de ziekelijke kas...anders waren dat ook van die hele dure dingen geweest geworden....
Ondertussen heb ik Lieselotte geholpen om haar dictee te leren (of is het nu diktee ???). Ze was kwaad op opa, de juffrouw vraagt dat altijd in de volgorde dat het op het blaadje staat...Opa niet... Ik heb haar gezegd dat opa dat truukje ook kende, dat je dan perfect wist dat alle
woordjes tot vrouw met au waren en vanaf vrouw met ou... Ze bekeek mij eens vies, maar ze deed het dan toch... Ze had maar één fautje...
Ze moest dan ook nog haar les godsdienst leren, over discriminatie...Maar heel subtiel, kijken of verschillen (kledij, gedrag, huis, gezin...alles behalve huidskleur en taal werden genoemd) eigenlijk echt belangrijk zijn... Ik vond de les goed opgebouwd, maar volgens mij is dat geen godsdienst. Enfin, wie bennekik ?
Ewoud had zijn huiswerk thuis liggen... Hij kwam van een bezoek aan het bos. Heel boos op de juf, hij had een gewonde bosduif gevonden, en de juf had hem koel gezegd dat hij dat beest moest terugzetten dat het toch doodging...Het hartje van een dierenvriend lag daar in scherven...En dan moet je nog tegen hem de juf vergoelijken...
Je ziet, een drukke dag. En dan heb ik het nog niet gehad over de moeilijkheden die ik tegenkom bij het tekenen van het huis van Lucs (de andere) dochter... Ik kan er gelukkig geen grijs haar meer van krijgen, het is al grijs...maar verdomme, dat is niet gemakkelijk hé ! Iets op papier zetten op zo'n manier dat je eigenlijk niet kunt zien op die manier ... Niet duidelijk ? Troost je, mij ook niet...
Allee, tot de volgende...

Geen opmerkingen: