zondag, september 17, 2006

varkens

Ik heb u al verteld dat ik van plan ben een armband te maken voor mezelf, uit het ivoor van de tanden van een of andere aziatisch varken... Ik vertelde ook al dat ik zou proberen de keltische goden uit te beelden. Ergens past dat wel, want het everzwijn speelde in de keltische mythologie een groet rol. Maar de armband zou nog meer symboliek bezitten, de ivoor is van azië, de goden zijn europees, de malachietparels zijn afrikaans, en de tijgeroogparels zijn amerikaans...Ik mankeer nog een continent: oceanië...Ik zoek nu een beetje naar een kleine ronde steen in regenboogagaat, dat komt uit australië, in het beeld van Balder, de god die met de zon verbonden is, zou ik daarvan de zon maken...Niemand heeft toevallig links of rechts een stukje liggen te liggen???
Maar om terug te komen op mijn titel: varkens...
Er is iets eigenaardigs aan de hand met die tand...Kijk, in been en in ivoor, kun je zo gaan werken. Dat is hard, maar bewerkbaar.
Maar varkenstanden... dat zijn tanden, met een dikke emaillaag op. Een emaillaag van wel twee millimeter dik! Ik moet dus eerst die email afslijpen. Dat is een werk van uren! Je kunt niet geloven hoe hard dat is ! Ik probeerde dat af te frezen, maar in een ik en een gij waren de stalen freestanden dada... Dus moet ik ze afslijpen...traag maar zeker.
Dat heeft bij mij een lampje doen branden...Dat zijn slagtanden van een varken, bij een olifant zijn dat zogezegd ook slagtanden...van waar komt het feit dat dit totaal andere dingen blijken te zijn ?
Is er onder u iemand die daar de verklaring van weet? Ik vermoed dat het bij een olifant geen echte tanden zijn. Ook de plaatsing lijkt mij daar min of meer anders???
Enfin, ik ben benieuwd om het interloktuwele peil van mijn lezerspubliek eens te kunnen "meten"...
Als er mij iemand het antwoord kan geven, dan zet ik hem hier, in het fictieve zonnetje !
Van morgen naar Zegelsem geweest naar de rommelmarkt. Ik heb hem maar gedeeltelijk gedaan, en heb maar één boek gevonden en anders niets, maar ik kon wel wat afbabbelen...
Het is tegenwoordig moeilijk om daar, in die hoek iets te bereiken...Langs kornelis kan ik niet, werken...Langs de herreweg kan ik niet, werken...Gelukkig ken ik hier de meeste sluipwegen en raak ik er toch zonder al te veel omwegen en weggetjes...Maar het zal wellicht een hele opluchting zijn dat de verkiezingen voorbij zullen zijn, en men de wegen weer zes jaar aan een stuk verder laat verdiemeleren...
Ergens mogen wij hier minder en toch ook meer klagen dan andere streken... Ik leg uit:
1) Wij mogen minder klagen, omdat heel wat van ons wegenpatrimonium ieder jaar opgelapt wordt omwille van de Ronde van Vlaanderen
2) Wij mogen meer klagen, omdat al wat kassei is hier moet blijven liggen, in zo'n slecht mogelijke toestand, omwille van...de Ronde van Vlaanderen...
't Ambetante is dat je in veel gevallen willen of niet die verdomde kasseien op moet om ergens te geraken. Er is hier niet ver vandaan, een nationale weg, waar ze zelfs de renners van Parijs Roubaix pas na veel twijfelen zouden over laten dokkeren... Nu hebben ze een baan in een "natuurgebied" laten kapot gaan (Ik vermoed dat ze zelfs wat geholpen hebben) en als we nu naar Eine of Ename moeten, dan kunnen we kiezen, een omweg van meer dan tien km of wel langs die verdomde holle kasseiweg...
Die mannen zullen het wel berekend hebben dat die tien km veel minder vervuilend is dan die tweehonderd meter door dat natuur gebied... Ik twijfel, maar ik ben dan ook een slechte mens hé... die leeft in een stad waar padden belangrijker zijn dan mensen...
Tindemans moest het horen...
tot donderdag ???

Geen opmerkingen: