zaterdag, september 16, 2006

Pijltjes

Gisterennamiddag ben ik voorzichtig tot de postbus gewandeld (Het doorgaan ging, maar ik raakte bijna niet terug thuis...)
Ik heb de pijltjes, bordjes, lintjes, bollekens en co niet geteld, maar ik weet zeker dat er nergens zoveel op en naast de weg geklad wordt met de bedoeling de motards, de wielertoeristen, de wandelaars, de ruiters, de trekteurs (zo staat het er !) en dies meer de juiste wegen op te leiden, als hier in onze mooie vlaamse ardennen.
Een kat vindt er haar jongen niet in...Ik denk dat er hier regelmatig mensen staan te piekeren welke soort van pijltjes zij nu moeten volgen, die witte bollen met geel pijltje, of die gele bollen met wit pijltje...Of dat er tientallen plots op een totaal andere route zitten, en vaststellen dat zij aan het wandelen zijn op een 130 km-lange tocht voor motards...
Nu heb ik nog nieuwigheden ontdekt ! Ik zag nu borden in het model van een verkeersdriehoek, voorrang van rechts aanduidend, maar dan in geel plastic, met rode stift omlijnd en een st andrieskruis in 't zwart er op getekend, het begeleidende pijltje wees naar links, en daar stond een groot bord met het teken van verboden toegang en een pijn naar rechts, naar het voetwegje. Het grote bord was werkelijk groot, zeker een halve vierkante meter. Mijn weg liep ook langs daar, ik bevond mij dus op de weg van 50 km...Aan het eind van het wandelweggetje stond een groot bord: 35 km naar rechts en 25 km naar links...Waar moesten die sukkelaars op de 50 km dan naartoe ???
Plots werd ik ingehaald door een groep stappers, een twintigtal, die blijkbaar aan 't instappen waren (= controleren van de wandelweg en de signalisatie)...
Ze waren druk aan 't palaberen over de schoonheid van het parcours, en iedereen had nog wel ideeën langs waar men ook weg kon om dit of dat ook te kunnen bewonderen...
Ik heb dat ook nog gedaan, vroeger was ik ook een fervent stapper, en met dwars door brakel stapten Anny en ik ook bijna jaarlijks een van de parcours af, ter controle...
Zouden die mannen ook de bedenkingen maken over de vele soorten van bewijzering? Of liggen zij mee aan de oorsprong van het steeds maar bedenken van andere modellen en vormen??? Momenteel hangt er bij ons een mooi ! Een rode pijl met een geel zonnetje met nette golvende zonnestraaltjes rond...
En ook leuk: pijltjes met ballonnetjes en daaronder een kaartje Paul en Sofia...wellicht wegwijzers naar het feestje? Iedereen welkom ????
Deze namiddag gaan we naar de orchideeënshow...
tot de volgende ?
niet vergeten, niet verschieten als je geen blog vind op 18, 19 en 20 september hé, we zijn dan in Spa ...(zwemmen???)

Geen opmerkingen: