maandag, september 11, 2006

oef...pffff...zucht....

Luc wa hier vanmorgen om 9 uur om de twee visvijvers te kuisen. Gisteren hadden wij al een darm in de ene vijver gelegd om hem leeg te laten lopen, op een 30 cm van de bodem. 30 cm van de bodem, dat was hooguit nog 5 cm water...de rest was modder, slijk, more, drab, bezinksel en ander smerige dinges.
In die vijver bleek nog één (1) vis te zitten... Luc en Anny schepten en sleurden de ene volle emmer modder na de andere weg. De kippen hadden een hoogdag...wormpjes met massa's.
Tegen de middag waren we de eerste vijver al terug aan het laten vollopen. En ondertussen een pomp aangelegd in de tweede vijver om die ook leeg te trekken. Daar bleken nog twee tinken en nog 4 ander vissen in te zitten... Nu zitten ze allemaal in vijver 1...
Ik heb alleen toegekeken, en enkele van de vijverplanten gekuist en herplant in speciale mandjes. Niettemin zaten er deze namiddag geen twee uitgeputte en pijn hebbenden aan de tafel te bekomen, maar 3...Ik had al vannacht bijna geen oog dicht gedaan, en nu dat beetje helpen...bingo.
Ik denk dat hier morgen twee invaliden naar elkaar zullen zitten glarie-ogen. En zeggen dat we dan nog een logée hebben...Morgenvroeg brengt Veerle één van de tweeling naar hier. Zij moet ergens tegen een plant gelopen hebben, en zit met een allergische reactie. Voet moet rusten...Oma en opa niet....
Ik ben toch blij dat mijn twee mooie tinken die ik nog kreeg van Luc, er nog zijn...Luc is ook content/
Ik weet dat er nog wel wat viskens van bij Luc hier zullen belanden, hij heeft teveel kweek, en hij weet dat hij er mij mee plezier doet.
Je ziet dat ik niet overdreven heb, als ik je vertelde dat Luc een echt vriend is ! Ik heb dus een weelde aan vrienden die Luc heten....
Ik had je geen blog beloofd, maar ik zit hier onderwijl uit te blazen...Ach, heb ik al verteld dat de halsketiing van Anny af is ??? Nu kan ik dus beginnen aan de armband voor mijn eigen zich zelves...in tand van een of ander aziatisch varken (Ik kocht het bij een chinees)
Eiegenlijk wordt dat een mondiale armband... Afbeeldingen van europese goden, ivoor van aziatische varkens, halfedelstenen van amerika, en van afrika...alleen oceanie ontbreekt nog...Heeft er niemand een armbandsluiting van australie te veel ? liggen? ergens in een schuif ? zo maar? gratis, voor niets ??, ik dacht het al...'t kan weer niet zijn... ik mag ook nooit eens iets vragen aan jou... Jij noemt niet Luc zeker ? ik dacht het al????
Héhé, zeveren, dat doet deugd !
tot de volgende ?
Misschien morgen...als ik uit mijn bed geraak...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey nonkeltje
mag ik eens iets vragen ??? Kunt gij mij uit uw groep van e-mailtjes donderen want mijn outlook werkt niet meer en het is nogal redelijk veel dat jij altijd stuurt. Ik zou niet willen dat er vanalles niet bij mij komt van andere mails omdat mijne mailbox volzit met grapjes en zeemzoete dingen van jou , niet dat ik dat niet graag krijg , maar sinds ik tot verantwoordelijke ben gebombardeerd van het KAV bij ons op de Kassei krijg ik nogal veel mailtjes binnen over deze dingen die ik dan toch wel moet hebben
Snap je ? Ik hoop dat je niet boos bent ?
By the way (vert bij de weg ), ik heb nen andere auto dus als ge iemand weet voor nen renault Clio van 1994 een benzine zonder servolastuur laat maar iets weten . ik rij nu rond met een toyota Starlet van 8 jaar oud met servolastuur een donkergroene
Grtjs en alvast bedankt
Mieke