vrijdag, augustus 18, 2006

Plezant !

Het zal je wellicht hoogst verwonderen dat ik het weerbericht als plezat beschouw, zeker nu met al dat rotweer en al die rotvoorspellingen, en toch...
Ik weet niet of het toeval is, maar ik dank het aan de weervrouwen...(de sexist in mij gniffelt nu)
Weerbericht op vtm, bij het nieuws van 17.15 uur... Gilles (of hoe dat kind ook heet) had het over kans op reukwinden...wellicht bonen gegeten???
vrt één, 's avonds vlak voor de kampioenen (3.847 ° heruitzending) Sabine had het over zaterdag, zonderdag...
Mijn dag kon niet meer stuk ! Alleen jammer dat de dames dat voor 's avonds gehouden hadden, eigenlijk moesten ze dergelijke dingen 's morgens uitzenden, om de mensen direct een goede dag te bezorgen...
Ik weet niet aan welke van de dames ik de prijs moet uitreiken...misschien toch aan Sabine, wij zeggen toch altijd het is geen weer, zij heeft dat opgelost, het is nu zelfs geen dag meer, 't is zonderdag... en ja, echt klaar wordt het niet hé...

Gisteren belde mijne facteur aan...om te zeggen dat hij niets mee had!
De reden? Enkele dagen voordien had ik toevallig een brief om mee te geven, en toen was hij niet langs geweest omdat er geen post was. Natuurlijk had ik 's anderendaags gezegd dat het was omdat hij niet graag bijkomend werk kreeg...
Ik heb echt ne toffe postbode. Iedere dag plaag ik hem of hij mij... Hij doet zijn werk correct, maar altijd met de glimlach. 't Is niet overal zo, laatst zag ik een pstbde (mijne o mankeert sms)
die wellicht een vaste benoeming heeft als besteller van doodsberichten...'t leek precies een doodgraver, weggelopen uit de boekjes van Lucky Luck...

Misschien denk je nu, wat kan mij diene facteur schelen...Mij scheelt dat een heel stuk, Je weet niet half hoe leuk het is als je eens iemand ziet... iemand die de lange dag onderbreekt. Als dit je nu doet besluiten om toch nog eens op bezoek te komen, wil dan aub eerst onderling wat afspreken, zodat het wat verdeeld is, en ik er lang, heel lang deugd kan aan hebben. En ja, je hebt gezien, ik ga ook wel eens om boodschappen, dus, liefst vooraf een belleke geven...

Mocht je zonder bellekens gevallen zijn, vrees niet, ik heb ze hier nog allemaal staan, ik ben een mens die nooit iets kan wegwerpen, zelfs geen belleke...

Je ziet, ik blijf nog altijd wat hangen in de kleinkunst van de jaren 60...woordspelletjes...maar je moet toegeven, na Sabine en Gilles zou iedereen wel in vorm blijven hé?

Ik heb een scrabble gekocht op de rommelmarkt. Het spel is waarschijnlijk maar één keer open gedaan, alles lijkt nog nagelnieuw. Mocht je goesting hebben, ik ben altijd klaar voor een matchke, en tenzij jij de laatste versie van het groene boekje bijhebt, zul je bij discussie je moeten neerleggen bij de wijsheid van de dikke vandaal van 1992 (in drie delen). Ik weet, ik loop achter, maar weet je, op mijne leeftijd kan me dat helemaal niet zoveel meer schelen.

Nu ga ik eens gaan loeren naar de kuikentjes, ze groeien dat je het ziet...ze vreten ook dat het mindert...

Allee, a domani ?

Geen opmerkingen: