zaterdag, juli 22, 2006

Heerlijke regen op mijn bolleke,

hemelwater op mijn verslenste hortensias, goudstukjes voor de plantjes, de blitzkrieg voor al 't onkruid...
In de verte hoorde ik het deze nacht al rommelen, en toen ik vanmorgen wakker werd, was het een zachte milde, warme regen.
Toen ik in de badkamer zat (de wc is daar ook...dus zitten !) hoorde ik opnieuw de donder, hoorde ik het onweder naderbij komen. Het bleef wat hangen boven ronse, maarkedal of misschien wel boven de walen vloesberg of elzele...en hier kwam alleen de drasj nassional...Water gieten.
We reden door de regen naar de colruyt, stapten uit in een heerlijke stortbui. Anny's krollekes zijn in frisé, de mijne niet, ik had in de auto mijne vissershoed liggen! (zo'n hoed als je ziet in al die australische fulletons die ons tv-scherm vervuilen.) De mensen keken wel een naar mijn cowboyhoed, maar ik werd alleen aan de schouders nat...Ik ben iets te breed of ik moet een nog groter hoed vinden, een soortement sombrero, maar dan zonder dakgoot, anders giet ik iedereen nat waar ik goeiedag tegen knik...
Op dit moment komt de zon er weeral door, en 't eten is klaar, tot morgen?

Geen opmerkingen: