dinsdag, juli 04, 2006

belastingen...

Gisteren is Luc hier geweest om de belastingsbrieven in te vullen en mee te nemen. Luc werkte vroeger bij de ballasting, nu is hij op rust, maar hij gaat nog iedere week op bezoek bij zijn collega's en vrienden. Vandaar dat hij ook nog steeds voor zijn vrienden en kennissen de brieven invult, en er dan bij zijn vrienden-collega's mee gaat. Zo ziet hij iedereen nog eens.

Wij hadden eerst het probleem Tanteke...Het brave mens heeft dus heel goed zorg gedragen voor de documenten voor de ballastingen...zo goed, dat ze ze niet meer terugvindt. Geen enkel document is nog te speuren, zelfs niet de belastingsbrief...Ze heeft ze wel gekregen, ik heb ze gezien, en heb haar gezegd ze bijeen te leggen tot ik met Luc zou komen...We zijn dus niet moeten gaan. Luc zal het regelen met zijn collega's, ze hebben daar blijkbaar alle fiches die wij ook krijgen (waarom moeten wij dan al dat jaarlijkse werk doen ? Omdat ze geen inlichtingen hebben over al wat we kunnen inbrengen ter mindering, zegt Luc...Tante heeft geen pensioensparen en degelijke meer, dus geen probleem)...

Mijn brief en de brief van Veerle, geen probleem, maar de brief van Bart heeft hij meegenomen. Bart heeft zijn lening laten herschrijven op een lagere rentvoet, en bijgeleend voor zijn dak en zijn façade.
Nu is er een nieuwe wet voor de aangifte van dergelijke dingen, maar de ambtenaren van de belastingen wisten vorige week nog niet wat ze er mee moesten doen, de teksten en uitleg waren hen nog niet bezorgd... Weer eens een voorbeeld van het voortreffelijke staatswerk van deze regering ??? Bart zal dus nog wat moeten wachten op zijn papieren hé, want hij moet ze dan nadien nog zelf binnen doen in Geraardsbergen...Wij vallen allemaal onder Oudenaarde, Bart dus onder Giesbaergen...

Nu, de banken moeten blijkbaar al een en ander daar voor ontvangen hebben, want de attesten zijn ook heel anders dan vroeger... Enfin, we zien wel wat er van is.

Vandaag wordt het broeierig heet, en daarna krijgen we onweer dixit het kmi en vtm-meteo, niet ervan zeggen de militairkes van Vurste, het zal mogen rond de middag (in Vurste) beginnen regenen, en het zal evoueren naar stortbuien, tot zaterdag in de loop van de voormiddag...met andere woorden, baaibaai mooi weer...Hopelijk kom je weer op zaterdagmiddag, en dan voor een heerlijk lange vakantieperiode. Dan hebben de kinderen er wat aan, en opa's en oma's zullen het misschien iets makkelijker hebben...

Hoop doet leven. Ik vraag mij af hoe het onder tussen gesteld is met die andere Luc, de vader van de bruid??? Zou hij al wat bekomen zijn ? Wellicht niet van de financiële kater, ik weet bij ondervinding dat dat soort katers heel groot en heel massief is, maar ja, ik had er dan ook twee in één jaar te verwerken. Gelukkig was ik zo wijs geweest hen aan het begin van hun intrede in het werkelijke arbeidersleven te laten kiezen voor werken voor zich zelf maar dan ook alle kosten voor zichzelf, of de pree afgeven en alle kosten voor ons. Ze kozen allemaal voor het eerste, ik had er dus geen benificie aan, maar de onkosten waren ook beperkter. Gelukkig, want er komt wat kijken bij het boterbriefje.

Allee, ik ga wat zonnen, voor het te heet wordt

Tot morgen ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dag toon,
mooi die gedachten van je .
ik heb het mijn dochters laten lezen en sommigen grinnikten...
je hebt dat heel goed gezien
wij zijn de generatie die er net tussen in valt.
vroegermoesten we naar onze ouders luisteren en nu naar onze kinderen

in feite zijn we de generatie die het nooit voor 't zeggen zal hebben!
niet te verwonderen dat die politiekers niet moeten weten van de oude politieke kultuur ...(in de nieuwepolitieke kultuur treed je niet af bij een schadaal, vroeger wel!)
en of ik al bekomen ben van de finaciele kater ?
ik ben gelukkig, mijn vrouw regelt alles en ...
zalig de armen van geest
'k lig er dus niet wakker van!

groetjes

ps uw webmail is via de dochter van rik lootens doorgegeven
ze zei
"opa zal blij zijn dat er over hem nog eens geschreven wordt en dan nog op den komputer!!!"
dus ik denk dat michel nu ook tot je lezers gaat behoren ( als dat doorgegeven wordt natuurlijk)

luc

Anoniem zei

dag nonkel
wij hebben hetzelfde probleem ook lening laten verlagen en bijgeleend maar niet voor het dak enkel voor de gevel en onze vriend/boekhouder kan er ook niet goed aanuit

het zal wel goedkomen zeker

het regent hier nu en de plantjes zijn blij
grtjs mieke