dinsdag, juni 27, 2006

Onderhoudsbeurt

Gisteren ben ik naar mijn jaarlijkse onderhoudbeurt geweest met mijn auto. 't Is wreed hé, vroeger moest ik bijna elke maand, en nu 1 keer per jaar...Toegegeven, vroeger moesten de wagens veel meer smeerbeurten hebben dan nu (Hoe komt dat ???)maar toch...Ik ben blijkbaar stillekens gaan behoren bij de groep van de zondagschauffeurs...Ik rij alleen nog naar de winkel, de dokter(s), de apotheek en de rommelmarkten. Nu en dan komt er nog wel iets bij, maar dat is uit-zonder-lijk (= een verstrooide lijkbidder). Daarvoor moet Bart al eens zijn poot breken, zodat ik hem eens naar zijn werk mag voeren...

Ik vroeg gisteren dan ook aan de garagist of hij geen goede en goedkope occasie had...Ik ben nog altijd op zoek naar een auto voor Veerle, haren bak heeft zijn beste jaren gehad, en de kosten beginnen op te lopen... Ik prefereerde een kleine diesel, maar in geval van nood ook een benzine maar dan liefst een kleine (=zuinige) en die ze nog heel wat jaren kon gebruiken... Toeval der toevalligheden ! Er was daar juist een oude auto binnengekomen van een overleden madammeke...Auto in perfecte staat, 25.000 km op de teller (en ook in het onderhoudsboekje). Je kent ze wel, die madammekes die hun wagen niet uithalen als het regent, en alleen nu en dan eens hun boodschappen gaan doen, twee straten verder. De wagen was altijd onderhouden in de garage waar ik was, dus door en door gekend door de garagist. Het enige wat er al aan die wagen had gehaperd, was de batterij wegens het te lang laten staan... Ik ga er vanmiddag met Veerle eens naar toe gaan kijken...Ik denk niet dat we nog veel zo'n kansen zullen krijgen.

Dat wil dus ook zeggen dat de visdag uitgesteld wordt tot morgen...Ne mens moet wat over hebben voor zijn kinderen hé...

Allee, misschien weet ik morgen al meer, en jij ook, als je dagelijks mijne tater leest...à demain ?

Geen opmerkingen: