zondag, juni 18, 2006

mijne vélo

In "De Beiaard" van 19/5/1905 las ik dat de genaamde Albert Van Overbeke uit Brakel zich met zijn rijwiel naar St Goriks Oudenhove begaf alwaer zijne vélo hem ontstolen werd.

Als ze nu uwen v'lo pikken, dan zal daar geen artikel in de gazet voor gezet worden, zelfs de federale politie zal haar papier met genen letter bevuilen voor zoiets triviaals als ne v'lo...Tenzij dat het de fiets (merk het verschil) van Tommeke Boooooenen is.

Nemen wij aan dat toen een vélo ongeveer de auto van nu was, dan nog, zie jij in de gazet staan dat ze het fiatje van prosper hebben gepikt ? Néé jong, ze spreken alleen nog over diefstal in 't groot, en grote dieven en misdadigers, sla uwen gazet maar open: Reynders, Verhofstadt, Van den Bossche en andere triviale figuren vullen met hunne misdaden 80 % van de krant, en geen rechtsmacht bougeert...Maar ja, in een land waar men een erkend foefelaar als Van Rossem zelfs in het parlement stemt...

Gisteren op de rommelmarkt heb ik vetplantjes gekocht. Ik heb Anny gezegd dat het jaarlijks kuisen en legen en weer opvullen en plantjes kopen en plantjes planten van de bloembakken op het terras, dat dat moest gedaan zijn. Ze heeft al werk genoeg. Toen ik daar aan een goedkope prijs een massa vetplantjes zag, heb ik niet geaarzeld. Ze waren al heel goedkoop, maar ik kreeg er toch nog heel wat af omdat ik heel de collectie in eens nam.
Gisterennamiddag heb ik dan helpen planten. Ik weet dat ik geen grote hulp ben, maar mits enkele tussentijdse rustpauzes en grauwelijk veel (verzwegen voor Anny) pijn, lukte het toch heel wat hulp te bieden. De bakken staan nu beplant met kleurige vetplantjes. Alleen het onkruid dat eventueel opkomt bijhouden, en we zijn voorgoed van het plantwerk in die bakken af. Ze heeft al genoeg te doen.

Bovendien kunnen vetplanten goed tegen de hitte die er op het terras veel heerst, dus no problems...

Allee, tot morgen, als 't god belieft (en electrabel en belgacom)

Geen opmerkingen: