zondag, juni 04, 2006

kadertjes...

De kaders, op één na, zijn gereed !
Ofwel heb ik twee latjes slecht afgemeten(waarschijnlijk), ofwel was er één plaat iets groter (minder waarschijnlijk...) Dus, ik zal nog maar eens het zaagmachine uithalen en twee nieuwe latjes zagen, dan ben ik weer gerust.
Er zullen dan een twintigtal werken klaarliggen om ooit...ooit eens te exposeren.
Er zijn erbij die ik slechts met veel wee zal wegdoen, dingen waarop ik zelf verslingerd ben, dingen waarvan ik echt content ben. Zo heb ik ooit tegen mijn zin een schilderijtje weggedaan, die me telkens ik het terugzie, zeer doet...Maar ja, je kunt je huis niet volhangen met eigen werk hé, er hangt en staat nu trouwens al meer dan genoeg, mijn huis is nu al een museum, maar ja, ik ben verslingerd op mooie dingen, op voorwaarde dat het handwerk is, en dat het mij echt bevalt. Sommige van die dingen zullen later wel bij Bart belanden, vooral de stukken waarin hij dat primitieve, dat oergegeven van kunst terugvindt. Veerle zal er ook heel wat van willen, omdat ze het mooi vindt, maar vooral omdat het van de familie is. Veerle weet wat familie betekent, ze is met het verlies ervan geconfronteerd, en dan besef je nog veel meer dan anders het belang er van...
Het is nu al twee dagen beter weer, en je zult het niet geloven, maar ik kan bijna niet meer door mijn linde kijken, ik zie alleen hier en daar nog een klein lichtvlekje piepen. Ook de duitse pijp begint eindelijk weer een groen monument te worden. Vorig jaar zat daar een winterkoninkje in, die tegen deze tijd al een eerste nestje had uitgebroed.
De klimhortensia tegen mijn muur staat in volle bloei, en in mijn tuin staan er eindelijk een pak papavers te gloeien!
Ook in de vijver komt er weer beweging, de vissen hadden al eens afgelegd, meer dan een maand geleden, toen we een paar warme dagen hadden, en nu willen ze het precies nog eens proberen, ze beginnen te jagen...Wellicht zullen de vissen in het wild ook veel aktiever worden, en zal het vissen weer plezant worden.
Mijn rug is nog niet op zijn best, maar het gaat toch al, hopelijk verbetert het verder, zodat we weer in de "voor mij normale" pijncijfers vallen.
Op het veld voor mijn deur steken hier en daar de petoaërs hun kopje boven, maar ik heb het stille vermoeden dat heel wat van die aardappels in de grond gerot zijn...Het natte weer zal voor heel wat schade hebben gezorgd, en de kou zal alles verlaat hebben. Hopelijk wordt het nu niet stikheet, maar hebben we groeiweer, zonnig en niet te warm, met nu en dan een milde regenbui (liefst 's nachts - maar dat zal te veel gevraagd zijn zeker?)...
Dat zou de natuur de kans geven om wat van het verlies te recupereren...en de prijzen van de groenten binnen de normale grenzen te houden, de mazout is al duur genoeg.

Gisteren hebben Ewoud en Lieselotte hier tot 21.30 uur gezeten, rond 19 uur heb ik Bart op zijn gsm gebeld, om te vragen of we de kinderen niet beter toch wat te eten gaven, ik hoorde dat ze precies in de leute zaten, en zei dat ze zich niet moesten opjagen...Nadien bleek dat ze na de receptie met enkele vrienden in een cafeetje waren blijven plakken. Ze hebben er deugd van gehad, en Els was Bob, dus geen probleem...
Ze werken al genoeg die twee, ze mogen er wel eens tussenuit ! en de kinderen waren echt braaf, dus ook voor ons geen probleem, we zijn zelfs niet eens zoveel later naar bed gegaan dan anders, de zaterdag kijken we toch naar de kampioenen, dus... Een iets is wel vergeten geraakt, Anny heeft vergeten de kippen op te sluiten, zodat deze morgen niet alleen de hanen van in de omtrek kraaiden, maar ook de mijne...Sorry als ze je gewekt hebben, Martine...

Tot morgen, en beloofd, de kippen gaan vanavond weer binnen !

ps: de eerste kip zit te broeden op 9 eitjes...we houden je op de hoogte

1 opmerking:

Anoniem zei

Allee Antoon ik wist niet dat gij zo kunt zagen 2 keer afgezaagd en nog te kort hihi
Groeten
Eddy