vrijdag, juni 30, 2006

Colruyt, Brakel

Vanmorgen, voor de massa, naar de winkel...Voor de massa ? De colruyt te Brakel heeft de winkel heringericht, en blijkbaar kregen alle brakelaars een reclameboodschap met de vermelding van de uitbreiding en van een geschenkje...Je kon er op de koppen lopen! Al wat er veranderd was, is dat ze de rekken wat dichter bijeen hebben gezet, en er nog wat rekken hebben bijgeplaatst...'t Was er nog niet smal genoeg !
Wanneer gaan de belgische grootwarenhuizen eens over de schreve gaan zien, naar de warenhuizen in La Douce France ??? In Auchan, daar kun je rustig met vier karren naast elkaar lopen, en je stoort nog niemand...Als je hier elkaar moet kruisen, dag jan...

Het geschenk was prachtig, een (één) markeerstift... En daarvoor lopen ze op elkaars koppen..

Enfin, we hebben er ook gelopen, weliswaar onbewust van de publicitaire stunt, maar we waren mede slachtoffer.

Dan zie je plots een madammeke, de winkel binnenstuiven langs de kassa..."'k Was mijne portemonnaie vergeten..." Madam toch, wie vergeet er nu zijn geld ? Het smeer van het dagelijkse leven?

In het terugkomen naar huis, zeg ik tegen Anny dat ze eens moet kijken of er volk was in de carwash, zo niet, dan zou ik vlug vlug...Vergeefse moeite, waarschijnlijk gaven ze daar een spons of zoiets, want de auto's stonden er in file... Volgende keer zal ook wel goed zijn zeker?

En daarmee is de laatste dag van gelukkig leven weeral bijna voorbij, en komen we in een periode van twee extra laaange maaanden waarbij we in bezette gebieden moeten leven...Grote vakantie, dat is voor de grootouders een soortement concentratiekamp, een periode van onderdrukking door zich-lief-voordoenende-kinderen... Een periode waarbij ze om de vijf minuten weer gaan roepen:"Opa!, teken eens een poes, Opa, heb je al dit of dat gedaan voor mij? Opa, gaan we eens wandelen, Opa, opa, opa,..." Soms zit er wat variatie in...Dan is oma het slachtoffer, en willen ze van heel dichtbij zien en leren hoe je dit of dat doet in de keuken... Mijn vijf minuten rust zijn dan de moeilijke momenten voor oma! Maar ze komen veel meer bij mij dan bij Oma...Oma is altijd vies zeggen ze dan stillekes tegen mij...Weet je, ik overweeg om ook eens vies te worden..wie weet ?

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: