woensdag, mei 03, 2006

voor noppes

Gisteren weer voor noppes naar tanteke geweest...De brief die moest ingevuld worden, was de eindafrekening van den elektriek...niets in te vullen dus. Tante had er wellicht nood aan iemand te zien ? Ik mocht wel met haar boodschappen doen. 't Is niet de eerste keer dat ik daar stond te blinken, één keer zelfs voor een reclamefolder ! Toen ik er met de buurvrouw over sprak, vertelde ze mij dat haar moeder ook van alles uitvond om toch maar iemand te doen komen. Als we het geluk hebben van leven, worden wij dan ook zo ???

Gisteren heeft Luc een karper gevangen van 7.5 kgr en 67 cm lang (Ja, ik heb een weegschaal en een lintmeter bij !) Hij had er serieus de handen aan vol ! Nu is het rekord qua gewicht weer in zijn handen, djudedju, 'k zal geluk moeten hebben om dat te kloppen. Er zitten wel nog grotere karpers in de parkvijver, maar hoe ouder (=groter) ze worden, hoe slimmer ze ook worden. Een karper die al enkele malen gehaakt is geweest, laat zich niet meer zo snel vangen. Ook bij de "gewone" vissen (bliek en co) had Luc meer geluk dan ik, hij ving er een 15-tal, ik een 8-tal. Bovendien ving Luc ook daar nog het grootste exemplaar van de dag, een mooie brasem. Het was mooi weer, en stilaan begint de vis weer te bijten... Als het een beetje meezit gaan we vrijdag nog eens gaan vissen, we hebben nog wormen en ze geven schitterend weer.

Weet je wat ik gemist heb op de 1 mei-viering ? Onze Vandelanotte, ik hoor die man echt graag bezig, ik lig iedere keer in een deuk. Als westvlaming worden wij steevast gepest met onze G en H, die wij steeds weer verkeerd uitspreken...Vandelanotte deed daar blijkbaar een complex op, zo groot als de Mount Everest...Nu maakt hij van iedere G een scherpe CH en van de H een gewone G of ook maar een CH... Bovendien heeft hij iets aan zijn gezicht dat precies niet zit waar het zou moeten zitten. Hij heeft duidelijk ooit eens zijn neus gebroken (Ooit al eens een studie gemaakt hoeveel sosjelistische politiekers gebroken neuzen hebben ???) maar bovendien zitten zijn ogen een kleine 10 cm te diep, en om het effect daarvan nog te beklemtonen, heeft hij om de ogen een blauw-zwarte kleur, zodat die ogen precies nog veel dieper zitten. Nu zijn uiterlijk, daar kan hij niets aan doen, maar zijn spreekbeurten zijn echchte chillers. Cheen komentaar (ja, komen-taar, chij rekt de o uit dat chet niet sgoon meer is...

Hij zou ooit eens moeten letten op het feit dat de Liiiiimbuuuuurgers ooooook wèèèèèl 'n kleieiein akseintje hebben, dat de Gentenaars rollen met de rrrr en bovendien woorden op eindigend op ng steevast verkrachten (de nieuwe wandelinkgh) (Herinner je maar wijlen Armand Pien)
En zo hebben we allemaal wel iets, dus niets om compleksen over te hebben, en zeker niet om chet dan so extravachant te willen korriesjeeren... Jammer dat ze hem voorzitter hebben gemaakt, we choren chem niet faak meer...

Anny zit nu druk te tuinieren, profiterend van het mooie weer. Dat doet nog altijd pijn, ik durf niet gaan kijken, dan wil ik helpen, en dan ben ik weer enkele dagen out...Maar het blijft lastig, het blijft drukken...

Gisteren heb ik weer 3 (drie) nagels gescheurd, zonder echte aanleiding, blijkbaar blijft er toch iets mis met mijn kalkhuishouding.

Ook gisteren kregen wij een telefoontje van Veerle dat de dokter dacht dat Gwendolyn klierkoorts had, maar een bloedonderzoek zou het pas zeker maken. Gelukkig kregen we gunstig nieuws, het was de kusjesziekte niet...Ja, het goede nederlands is klierkoorts of kusjesziekte
De besmetting gebeurt via het speeksel, drinken aan elkaars glas, maar vooral kussen...Wat steken die coureurs allemaal uit buiten vélorijden ?????

allee, à demain (pour les flamands voir verso)

Geen opmerkingen: