dinsdag, mei 23, 2006

Het DAK

DAK, in hoofdletters, want zo moet Bart zijn dak nu wel zien...Of liever niet zien, want het is er nog niet. Gelukkig heeft de dakdekker gisteren, met héél véél moeite een dekzeil kunnen spannen over het dek, en hopelijk zal hij morgen, woensdag, echt met dekken kunnen beginnen. De reden van de moeilijkheid is dat de pannen niet geleverd werden, hopelijk vandaag wel, zodat hij morgen kan dekken. Hopelijk lukt het nu, want Bart is deze nacht in de salon gaan slapen, op de sofa, want het geklepper van het dekzeil was er hem net iets teveel aan...

Gelukkig vermindert de wind nu wat in kracht. Weet je, ik ben van de kust afkomstig, en daar denkt men het patent te hebben op wind, die van het binnenland weten niet wat wind is...Nu weet ik wel beter, hier boven op de berg heb ik soms het gevoel dat het hier nog feller waait dan aan de kust.

Juist een telefoontje gedaan met Luc, zoals je wel verwacht, we gaan niet vissen in dit weer, zo zot zijn we niet (nog net niet). Luc heeft het product dat hij vrijdag kocht in die winkel in zijn vijver gedaan om de zweefalgen weg te krijgen, maar tot op heden ziet hij nog geen resultaat...misschien is het nog te vroeg, of is de regen spelbreker. Hopelijk komt het in orde, want momenteel zie je de vissen niet eens zwemmen, het water is precies erwtensoep, zoveel zweefalgen zijn er ! Je moet eten geven om vast te stellen dat er nog vis in zit. Zo heb ik kunnen vaststellen dat Toon, de goudvis die ik vorig jaar heb gevangen, er nog in zit, en in blakende gezondheid verkeert, Willy echter, een even groot exemplaar die door Willy was gevangen en aan Luc gegeven, heeft het loodje gelegd...
In de winkel hebben we dergelijke grote goudvissen gezien, ze kosten er 95 euro het stuk...Dat komt omdat goudvissen heel traag groeien, dergelijke dieren zijn al veel jaren oud, en wrden dus al al die jaren gekweekt en gevoederd... Maar mooi zijn ze wel !
In mijn vijver moet ik dat niet houden, die vissen zijn veel te groot, of mijn vijver te klein!

Vanmorgen met ik opgestaan met verdomd veel pijn, en het gaat niet over! Het is echt niet te doen! Ik probeer dan altijd om de pijn weg te duwen uit mijn hoofd, en zolang ik in de badkamer benen/of mijn kleren aan het aantrekken ben, zing ik dan, me concentrerend op toonaard en woorden. Bij sommige bewegingen schiet de pijn dan wel eens een noot overhoop...
Zelfs nu zit ik schots en scheef voor mijne pc, zoekend naar de houding die het minst pijn doet.

Je moet je daar niets van aantrekken, het gaat wel weer wat beteren, en ik heb eerlijk liever dat men er geen aandacht aan geeft, de pijn wordt alleen maar intenser als je er de aandacht op zet. Praat liever van heel andere interessepunten, daar help je mij (en wellicht ook de andere pijnpatiënten) veel meer mee.

Ik ga stoppen, als er veel typefouten in zitten, sorry, maar ik ga niet herlezen...

tot morgen..

Geen opmerkingen: