maandag, mei 01, 2006

1 mei...

Voila, ik ben weer een contente mens zie, al de vorige jaren was het op 1 mei goe weer, en op jeezekeklimop regent het altijd oude wijven...Ik was al lang zeker dat Ons Heer een verborgen sosjelist was...maar hij heeft zich bekeert ! Hopelijk is het nu goe weer op hemelvaart...

Maar daarmee valt ook de rommelmarkt van Zottegem in 't water, niet dat het mij veel kan schelen, ik heb toch te veel pijn ! 'k Geloof dat de werking van die nieuwe pillen ook al weer verdwenen is, 't doet zeer van onder tot boven, 'k zal mij weer maar wat stil houden, in de hoop dat het wat overgaat.

Hopelijk komt Bart vandaag zijn kiekens halen, zodat de mijne weer buiten kunnen...Ik mis het dagelijks plezier van eens mijn kippen te bestuderen als ze het keukenafval verscheuren...Echte kiekens: allemaal koersen achter een kip met een witloofblad, zonder de tien bladeren die er nog liggen te bekijken...Of zou het voor de sport zijn, een soort voetbal ? (Die lopen ook allemaal achter één bal, en alles ze hem hebben stampen ze hem weer weg...er zijn veel soorten van kiekens.)

De militaire troepsoldaten van 't leger geven morgen géén regen, wel bewolking...gaan vissen???
Hopelijk doet mijn rug dan minder pijn. Luc is niet thuis, ik bel hem later nog wel eens op op zijn gsm.

Morgen moet ik ook naar tanteke, ze zit weer met een ei, een brief van Electrabel, als ik het goed begrepen heb, dan zal het waarschijnlijk de meterstand zijn dat ze moeten hebben...en zo mag ik ook weer eens buiten. Ik mag dan weer dezelfde jeremiade aanhoren van altijd. Tanteke heeft al veel tegengekomen in haar leven, maar als je ze hoort, dan is ze de enige, of toch zeker de grootste sukkelaar van heel het universum. Geen wonder dat ze steeds minder bezoekers heeft, geen mens hoort graag geklaag en gezaag. Het helpt jezelf niet om te zwelgen in je verdriet, en het maakt bovendien nog dat de mensen minder vaak langskomen, zodat je nog meer tijd hebt om te dubben...Ik heb het al eens voorzichtig gesuggereerd, maar ze vat het niet, en ik durf het niet vlakaf zeggen, want ik ben er zeker van dat dit het omgekeerde effect zou hebben...Tantekes hé...

Trouwens, verheug u allen met mij ! Ze hebben hier weer een bijkomende toer voor wielerterroristen gemaakt ! Zaterdag was het weer niet te doen ! Achter iedere bocht loop je het risico midden in een groep "sport"-ievelingen terecht te komen, en dan is het duidelijk dat jij die met je wagen langzaam (gelukkig!) en uiterst rechts van de weg (bis) daar eigenlijk niet zou mogen rijden, want de heren (?) hebben recht (?) op de ganse breedte van de weg...

Weet je, wellicht als ze het lang genoeg volhouden zullen ze de wet aanpassen aan hun praktijk, zoals ze eerder al deden voor fietsen tegen de rijrichting, fietsen op het voetpad ...enz...

Wet aanpassen ??? Hier in Absurdistan zijn er geen wetten, hier maken ze teksten, die als ze niet letterlijk opgevolgd worden, niet van toepassing zijn...Dan moeten ze een moordenares los laten, omwille van een "procedure"-fout !

Weet je, de wetgevers, de advocaten en diergelijke (nadruk op dier) moesten ze ophokken, het is duidelijk dat ze ziek zijn (soortement gekke-koeienziekte !)...en laat dan nuchtere mensen eens wetten maken waarvan de geest en niet de letter moeten worden toegepast !

Hoop doet leven, maar het probleem is dat die "geesteszieken" zelf die de ophokplicht moeten uitroepen, dus de kans is klein...

tot morgen !

Geen opmerkingen: