dinsdag, april 18, 2006

mooi weer !

De zon schijnt, 't geluchte ziet blauwig wit, de wind blaast zacht uit het westen, ze geven geen regen voor 18 uur vanavond: JOEPIEIEIE !!!

Luc heeft wormen, allee, 't is te zeggen, hij heeft vleeswormen in een potteke, om te gaan vissen. Zijn voorraad spijssel is nog voldoende voor enkele weken, en ik maak straks mijn spijssel voor de karpervangst. Ik moet zien dat ik mijn gerief mee heb om foto's te maken, en niet vergeten ze te maken als het zover is. (Is spijssel met 3 sssen, of met 2 ?)

Gisteren, wat onverwacht nog naar een rommelmarkt geweest. Veerle was hier tot kort na de middag, en nadien, al "surfend", stelde ik vast dat er een rommelmarkt was te Hofstade. In een café, dat zou wel niet vet zijn, maar we waren toch eens buiten. Verrassing ! 't was niet in een café, maar in de straat voor de café ! En nog behoorlijk groot ook !

Het was een heerlijke wandetocht langs de kraampjes, in de zon (!), en we vonden er een heel mooie trol voor Veerles verzameling. Het is naar mijn gevoel de mooiste die ze tot nu heeft: een trollen Oma en trollen Opa op een bankje...

Ook nog een nieuw boek over amfibieën in Europa, met massa's kleurenfoto's. De prijs staat er nog in, 31.95 eurootjes...Na wat afdingen en babbelen meegenomen voor 5 euro. Ik wist niet dat we zoveel soorten salamanders, kikkers en padden hadden in "Joerop", en ik weet nu hoe ik de groene kikker kan herkennen van de bruine (neen, niet aan de kleur !).

Ik krijg wel problemen om mijn boeken te zetten...'k zal eens moeten zien of ik ze niet drie rijen dik kan zetten ipv twee. Ook ga ik eens de tijd moeten nemen om mijn boekenfiches bij te werken, ik loop weeral enkele honderden boeken achter. Moeder zucht als ze de niet-geklasseerde hoop ziet liggen. ('t is dus al gebeterd...'t waren vroeger heel wat meer decibels dan een gezucht veroorzaakt...)

Maar ja, ik ben nu eenmaal een boekenworm, nu ben ik bezig aan Trinity, een boek over het arme Ierland, de hongersnood en de opstand. Weet je, ik denk dat het merendeel van de algemene kennis die ik bezit, voortkomt uit mijn boeken. Ken jij de geschiedenis van het ontstaan van het huidige Israel? Ikke wel! Ken jij het ontstaan van Suid Afrika ? Wist je dat de enige oorspronkelijke bewoners de bosjesmannen waren ? Dat de negers er pas na de blanken kwamen ? Ken je de geschiedenis van Alaska ? Ikke wel !

Wat ik daarmee kan doen? genieten ! en vaststellen dat we regelmatig nieuwsberichten horen, die duidelijk aantonen dat de opsteller de achtergrond(en) niet kent. (Of bewust zit te liegen !!)

Zoals Bush over de mogelijke (?) kernbommen(?) in Iran, en het gevaar voor de wereldvrede...Terwijl vlak er naast in India en Pakistan wel degelijk en bewezen kernbommen zijn, maar dat wordt doodgezwegen, dat mag, want dat zijn gealliëerden... Zoals niet zo lang geleden ook Saddam Hoessein een vriendje was, en wapens kreeg...(die nu dienen om de bush-onderdanen af te slachten)

Maar ja, het getuigt niet van goed-burgerschap dat nog te weten. Kennis en geheugen zijn gevaarlijk... Ik ben dus (joepie) een gevaarlijk man.

Behoor jij ook tot die staatsgevaarlijke boekenwurmen ??

Hopelijk tot morgen (als we nog niet uitgeroeid zijn...bij de volgende deintoxificatie..)

Geen opmerkingen: