zaterdag, april 29, 2006

Kippen buiten, eten binnen ???

Ik heb met verschrikkelijk veel aandacht geluisterd naar de bevoegde ambtenaar met zijn uitleg over de ophokplicht... Op 1 mei mogen de kippen buiten, maar je moet het eten afschermen voor de overvliegende vogels.

Dat is uiteraard niet moeilijk, zolang ze overvliegen is er geen enkel probleem...Zijn bedoeling zal wel geweest zijn dat het eten moet afgeschermd blijven voor wilde vogels.

Nu moet die peet mij eens explikeren hoe je dat doet ? De kippen buiten zonder eten, en het hok afsluiten, zodat noch de kip noch de wildvogel bij het eten kan, want als de kip erbij kan, komen de mus en andere hongerigen ook wel binnen... Drie maal daags ga je dan de kippen binnen laten, het hok weer afschermen, alzo de kip de gelegenheid gevend te eten (en liefst ook binnen te leggen, want modder is niet ideaal voor eieren). Na een half uur laat je de kippen dan weer buiten, maar scherm je het eten weer af ???Zou die ambtenaar weten wat een kip is ? 't is in ieder geval een kieken...

Buiten ziet het er goed uit, maar het is toch maar frisjes. Op de rommelmarkt was het niet warm, wel integendeel. Er waren dan ook heel wat minder bezoekers, en ik zag ook niet veel kopers. Ik vond wel ...boeken.(sssst, maak Anny niet wakker, ze is aan 't noenstonden) ( Laat rust waar rust is)

Vorig jaar was het op die rommelmarkt snikheet, en kon je over de koppen lopen. Ik heb het grootste deel kunnen wandelen, maar moest toch eventjes de rolwagen in, toch tevreden van mezelf (Ik ben rap content van mijn eigen zichzelven hé !)

Nu zit ik hier wat op de pc, en straks ga ik wat voort doen aan mijn pyrografie. Deze avond moet ik nog naar Pallieter, de maandelijkse lichting van de spaarkas is er weer. Ik zie dan ook weer enkele vrienden, waarvan één anderlechtsupporter, en tedju, ik zal hem niet kunnen kl... ze staan op kop...Maar ja, zij hebben veel geld (van China ???) om spelers te kopen hé???

Ondanks de slechte lente, voel ik toch warmte...jij ook ? Voel nog eens goed...Kijk eens in je brievenbus...nog geen rode, groene, blauwe, oranje of bruine papiertjes in uw bus ???

Ik krijg nu al pijn aan mijn bolleke...

Het gloeit, het begint vurig rood te kleuren...en net als de koorts het hoogst is, trekken en sleuren ze aan dat bolleke, jouw bolleke, om het op hun lijst te krijgen...

Geen wonder dat het slecht weer is, het regent ... (beloften)...

dag rode lezer, dag groene lezer, dag oranje lezer, dag blauwe lezer, dag purper met witte bollekenslezer, dag, daag sinter Claes

Geen opmerkingen: