maandag, maart 20, 2006

Platte band...

Vanmorgen, heel vroeg, een telefoontje van Veerle, ze zat met een platte band en kreeg haar wiel niet los.
Ze probeerde haar werkgever van de dag te bereiken, maar die zat in vergadering. De garagist kon ze gelukkig kort nadien bereiken, en die kreeg, met heel wat moeite het wiel er af, en plaatste de reserveband. Veerle zal nu proberen om het werk deze namiddag of op een andere dag te doen.
Ik vraag mij af of Bart vannacht wat heeft kunnen slapen met zijn gebroken poot.
Je ziet, alles gaat goed in de familie.
Ik heb eindelijk mijn polijstwas om koper te kuisen en te doen glanzen. Eerste stukken reeds gedaan, het resultaat is oogverblindend, maar ja, dat was dan ook de bedoeling.
Alhoewel dat machinaal gebruikt wordt, is het niettemin wel lastig, en ik moet dus ook koper kuisen met mondjesmaat verrichten. (Zoals alles...)
Nu ja, het is nog wat meer om mijn dagen te vullen, nog een hobby er bij.
Gisteren vond ik op de rommelmarkt een sierspeld in zilver, met markassietjes op, in de vorm van...een olifant. Ik heb heel wat afgedongen, en Anny heeft nu een olifantje in zilver met markassietjes als hangertje en een als staan...sorry als borstspeld (of hoe je die dingen in 't ABN ook moet noemen...
Ook kocht ik er (zoals iedere keer op de rommelmarkt van de damesbasket Laarne) een bloemetje, nu waren het hydrangea's (voor de niet-botanisten onder ons: hortensias) van een wel heel speciale kleur: ieder bloemblaadje is rood, met een 2 mm brede witte boord rond. (Voor de botanici : dit is verkeerd, technisch zijn dit geen bloemblaadjes, ik weet het.)
In ieder geval, als ze uitgebloeid zijn zet ik ze buiten in de voortuin, het zijn gemakkelijke en sterke planten die slechts eens per jaar wat onderhoud vragen.

We gaan dit jaar het voortuintje wat herinrichten, enige te woekerende soorten uitroeien en vervangen door wat "bravere" planten, en alles wat herschikken.

Maar dat is nieuws voor later,
tot morgen ?

Geen opmerkingen: