maandag, februari 20, 2006

De ZON komt !

Ik weet, het lijkt onwaarschijnlijk, vooral als je poogt buiten te kijken door een beregende ruit, maar toch, volgens het weerbericht van Munte (Militair weerbericht van Munte, hier vlak bij) komt volgende week maandag de zon enkele uren tevoorschijn. Enkele uren, veel is het niet, maar je moet toegeven na een leven van lekker niets doen, is het ook voor een zon lastig om plots weer aktief te zijn...

Voordien krijgen we perioden van rgen, buien, stortbuien, motregen en sneeuw, winterse buien en dergelijke meer. Kortom nat...

Gisteren een niet belgische gemeente bezocht..."De Spar" bazar was er, open op zondagnamiddag en met Turkse Specialiteiten. We zijn er niet binnen geweest, want eerlijk, ik weet niets af van Turkse specialiteiten, noch hoe ze te bereiden. Alleen vonden wij het bizar een bazar open te vinden op zondagnamiddag, met Turkse specialiteiten, in een vlaamse gemeente, op een boogscheut van hier (Eerlijk, we hebben hier straffe schutters)
We zagen het bij het verlaten van de rommelmarkt. Een beetje een rare rommelmarkt, maar ja...
Ik zag er een prachtig boek over kunst, vol grote en goede kleurenfoto's. Ik vroeg de prijs en de man zei 10, de vrouw 20 euro. Ik keek alleen de man aan (die was goedkoper) en vroeg of hij geen "deftige" prijs kon maken? 5 euro zei de man, OK zei ik, Anny betaalde, en we lieten een vrolijk ruziënd koppen achter...
Iets verder iemand die zijn visgerief moe was, en ik zag twee doosjes haken die mij wel enigzins interesseerden. Hoeveel ? vroeg ik, 1 euro 't doosje zei de dame. Ik lachte, en zei dat ik ze dan beter in de winkel kon kopen... Oh ja, waar gaat u dan kopen vroeg de dame bits, oh, in boekel en de dame kende zelfs de naam van het dorp niet (zoals verwacht - aan haar taal te horen). Ik betaal nieuw nog geen 75 cent loog ik vlotjes... Allee dan, 75 cent voor de twee? is dat goed ? Voor mij wel...
Leuk hé, zo'n rommelmarkt, waar je heerlijk kunt bieden en afbieden, en waar dat nog lukt ook ?

Ik heb er een schaakspel gezien...prachtig, het bord volledig ingelegd en de boorden gescupteerd, ieder schaakstuk gesneden in hout, prachtig... Ik heb geen prijs gevraagd, maar het was echt mooi.

Allee, ik ga nog wat verder genieten van de radio "Zachtjes tikt de regen aan het vensterraam.."
genieten, je hebt er geen gedacht van...
Tot morgen ?

Geen opmerkingen: